Thursday, February 19, 2009

menariknya abseiling!

salam sume....hari selasa hari tu kami kena buat aktiviti abseiling.....pada pukul 8.30pg..kami semua berkumpul di tapak wall climbing bersama2 barang2 yang di angkat oleh kami pelajar lelaki sahaja dari kolej kami....kami di beri penerangan tentang barang2 dan juga keselamatan untuk melakukan aktiviti ini oleh cik hisyam.....banyak yang kena amik tahu pasal abseiling ni..kalau tak..bahaya nanti wow!ye la..nak kena turun bukit yang agak curam,so kena la tau cara2 yang betul..silap cara nanti patah riuk..hahaha...
so cik hisyam pun dia bagi penerangan kat barang2 mula2....anatara barang yang ada ialah helmet,figure8,crack, tali dan macam2 lagi la...selepas tu cik hisyam mintak sorang model nak sruh tunjuk demo la how to do da abseiling...so medel pada hari tu ialah saufee and din!hahaha....
lepas tu kami bahagi kan kumpulan kepada 3 group...
then setiap group kena catat barang2 yang dipinjam oleh setiap group...baru la tahu barapa banyak barang yang kita pinjam kan....so before star,suafee sekali lagi lead untuk bacaan doa sebelum memulakn aktiviti....
so lepas itu tiba la masa untuk ber abseiling!!
best wei...baru aku tahu camne cara nak turun bukit yang curam kan...even ada bantuan tapi dia m'cabar gak..abseiling ni mengajar aku untuk menjadi berani mencuba dan kena berhati2 dan juga mementingkan keselamtan diri kita dulu....
tp...
ada cita sikit...masa nak balik tu...
tengah kemas2 barang...aku ada buat hal la..then kena marah dengan cik hisyam..aku kena denda buat push up 20 kali...aku kena denda sebab baling figure8..aku nak past kat member akiu tp dia x dapat smabut..slah aku gak la..cik hisyam cakap jangan main2 tp aku main2...padan la muka aku..so kat sini aku nak mintak maaf kat cik hisyam cz tak dengar cakap dia....so memang padan la muka aku hari tu...
anyway kat sini jugak aku nak ucapkan thanx kat fasi2 yang ada haritu...thanx...
so hapy alaways pada pembaca blog aku...
chill jer....;)

4 comments:

aishahadnan said...

salam...alip kalau nak lagi menarik letak lah gambar baru tertarik cikit baca blog....
=p

aQu daN SesuAtu said...

salam...
syabas and tahniah berjaya lakukan...
tapi bukan crack, CRAB or CARABINER

keLaPe daN orKiD..... said...

ooooo membaling figure of 8 upenyer....ummm tau x per mmg slh pown sbb nnt yg nk gne kiter gk lau da crack anti kiter gk ssh x gtu...xper nxt time ati2 k...

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!