Friday, April 10, 2009

KISAH YANG SERONOK......


salam....haih....pejam celik dah pun nak habis semester dah....so final exam dah dekat...test pun ade yang tak habis lagi...dah cukup ke persediaan untuk final exam???haih...aku ni tanya orang je aku pun tak prepare ape lagi hah....so lepas final camp...klas outdoor pun dah takda cz banyak klas kena cover..so sepanjang semester ni,aku rasa memang rase subjek outdoor je...hahaha..betul kate2 senior,semester dua ni memang memenatkan cz ade outdoor....mane tak ya, preparation untuk camping...wah...banyak ye...teringat aku masa rushing2 cek stor la,pinjam barang,beli barang....haih...tp aku tak kan lupakan semua perkara yang terjadi semester ni terutama sekali dalam subjek outdoor ni la....banyak kenangan dan pengalaman baru yang aku dapat...dan banyak juga faedah yang kami semua dapat daripada klas outdoor ni..banyak sgt....yang paling ketara hubungan kami semua semakin rapat..memang ketara sangat la...berbeza daipada first sem dulu...masing2 buat hal sendiri..tp dalam sem ni,aku rase klas outdoor ni dah jadikan kami sbg satu keluarga...
selaon itu gak aku dapat belajar untuk menghargai kehidupan alam semulajadi....hal ini aku dapat melalui sesi pembelajran terutama semasa camping...sku hidup dalam hutan....ayah aku pernah cakap..."kalau nak kenal diri kita,nak kenal siapa Pencipta kita,dekat2 kan diri dengan hutan dan alam hijau"...memang betul pun...lepas aku pergi camping,aku dapat tau siapa aku sebenarnya...
dalam pada itu juga aku dapat belajar of cz tentang ilmu outdoor ni kan...buat jamban la..elctric..then abseiling...banyak la..dan memang aku tak pernah buat pun sebelum ni....hahah..so aku dapat belajar benda baru la....
sebenarnya memang banyak sangat la faedah dan pengalaman yang aku dapat sepanjang kelas outdoor pada sem ini......
so disini aku nak ucap terima kasih pd pensyarah outdoor kami iaitu CIK HISYAM CHE MAT yang banyak memberi tunjuk ajar kepada kami semua....banyak beri ilmu baru...pengalaman yang baru...dan banyak lagi faedah....jasa cik hisyam tak saya lupa.....terima kasih banyak2.....
terima kasih juga kepada alumni2,abg mus,abg shaun,abg malin,abg yaseer, dan yang lain2 yang selalu datang klas tlg tunjuk ajar kt kami semua...thanx...terima kasih juga kepada ahli2 PERLU...juga banyak membantu kami terutama untuk camping kami....
so hope subjek outdoor ni aku boleh score A....and pointer aku improve sem ni...cz pointer aku last sem cukup2 je....hahaha....
harap maafkan jika ada terbuat salah sepanjang semester ini,sepanjang aku menulis blog ini..'IM SORRY!"....
salam...
chill jer...
;)

No comments: